سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را دیدند با جامه‏اى کهنه و پینه زده . سبب پرسیدند فرمود : ] دل را خاشع کن و نفس را خوار ، و مؤمنان بدان اقتدا کنند در کردار . همانا دنیا و آخرت دو دشمنند نافراهم ، و دو راهند مخالف هم . آن که دنیا را دوست داشت و مهر آن را در دل کاشت ، آخرت را نه پسندید و دشمن انگاشت ، و دنیا و آخرت چون خاور و باختر است و آن که میان آن دو رود چون به یکى نزدیک گردد از دیگرى دور شود . و چون دو زنند در نکاح یکى شوى که ناسازگارند و در گفتگوى . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :22
بازدید دیروز :11
کل بازدید :150315
تعداد کل یاداشته ها : 47
103/2/14
10:14 ع

 

معرفی رشته ی بیوشیمی بالینی

مقدمه:

باتوجه به اهمیت مقطع کارشناسی ارشد رشته بیوشیمی بالینی و با عنایت به لزوم بازنگری در برنامه قبلی که چندین دوره ملاک تربیت نیروی انسانی در این مقطع بوده است برنامه جدید کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی براساس آیین نامه‌ها و دیدگاههای جدید تخصصی تدوین و تقدیم می‌گردد.

1- تعریف و هدف:

کارشناسی ارشد ناپیوسته بیوشیمی به دوره‌ای اطلاق می‌گردد که تحصیلات بالاتر از کارشناسی را در بر گرفته و اولین مقطع تحصیلی بعد از کارشناسی می‌باشد.

هدف از این دوره تربیت افراد لایق، متعهد و متخصصی است که بتوانند در اثر آشنایی با روشهای پیشرفته تحقیق و تتبع این علم شرایط نیل به خودکفایی در این رشته را فراهم آورند.

 

2- طول دوره و شکل نظام:

طول دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته بیوشیمی بالینی 2 سال است و نظام آموزشی آن مطابق آیین‌نامه آموزشی مصوب شورایعالی برنامه ریزی می‌باشد.

نظام آموزشی این دوره مبتنی بر نظام واحدی است یعنی قبولی یا ردی دانشجو محدود به همان درس میشود و تعداد کل واحدهای درسی با احتساب پایان نامه 32 واحد شامل موارد زیر می‌باشد:

دروس اصلی 16 واحد

دروس اختیاری 8 واحد

پایان نامه 8 واحد

 

3- شرایط ورود:

داوطلبین علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی گزینش مصوب شورایعالی برنامه ریزی، بایستی دارای دانشنامه کارشناسی در یکی از رشته‌های بیوشیمی - شیمی - زیست‌شناسی - تغذیه - علوم دارویی و علوم آزمایشگاهی باشند.

 

4- ضرورت و اهمیت:

اهمیت این دوره بر این است که آزمایشگاهی بیوشیمی در حد ضرورت تکمیل و نتیجتاً افراد لایق و کاردان جوابگوی نیازهای جامعه در آزمایشگاههای بیوشیمی می‌شوند و همین امر موجب ارتقاء کیفیت علمی در تحقیق و تتبع بیوشیمی می‌گردد.

 

5- نقش و توانایی:

دانشجویانی که این دوره را طی می‌کنند می‌توانند درصورت داشتن شرایط لازم در مؤسسات آموزش عالی و وزارت بهداشت درمان به امر تدریس نظری در مقاطع کاردانی و کارشناسی و تدریس عملی در آزمایشگاههای آموزشی و بالینی و تحقیق بپردازند.

 

 

 


معرفی